Monday, November 30, 2009

Leonard Bernstein


(Languages of this post: Italian, Interlingua)


Leonard Bernstein nacque nel 1918 e morì nel 1990. Durante i settantadue anni della sua vita, Bernstein fu uno dei musicisti più produttivi degli Stati Uniti. Egli fu un compositore, direttore d’orchestra, pianista e insegnante di musica.

Compose musica classica e musica popolare, a volte combinando le due nello stesso lavoro. Fu il direttore musicale della New York Philharmonic Orchestra per più di dieci anni. Come Mozart, spesso suonò il pianoforte mentre dirigeva l’orchestra. Apparse in programmi televisivi e scrisse molti libri per spiegare la natura della musica, in particolare ai giovani.

Bernstein nacque a Lawrence, in Massachusetts. Suo padre e sua madre erano due ebrei provenienti dalla Russia, che si incontrarono e sposarono negli Stati Uniti. Molto presto nella sua vita, dimostrò eccezionali doti musicali. Suo padre però, non voleva che diventasse un musicista professionale, perché non credeva che Leonard potesse guadagnare molto in quella professione.

Bernstein insistì, tuttavia, di non essere interessato a qualsiasi altra carriera e divenne uno studente di musica presso la Harvard University e il Curtis Institute of Music di Philadelphia, Pennsylvania. Durante l’estate, studiava presso un famoso centro di musica in Massachusetts, noto come Tanglewood, dove, tra l’altro, studiò direzione d’orchestra sinfonica, con Serge Koussevitzky e Fritz Reiner. Più tardi, Bernstein tornò a Tanglewood per insegnare la musica quasi ogni estate durante la sua vita.

Nel 1943 Bernstein divenne il vicedirettore della New York Philharmonic Orchestra. Nel novembre dello stesso anno, il direttore d’orchestra, Bruno Walter, si ammalò e non fu in grado di dirigere l’orchestra in un importante concerto.

Benché avesse pochissimo tempo per prepararsi, Bernstein condusse l’orchestra brillantemente. Il giorno seguente, il "New York Times" pubblicò un articolo lodando Bernstein in prima pagina, e subito dopo il giorno della pubblicazione, Bernstein cominciò a ricevere molti inviti a condurre le orchestre più famose degli Stati Uniti.

Nel 1958, Bernstein divenne il primo direttore musicale americano della New York Philharmonic. I critici musicali affermano che la New York Philharmonic migliorò notevolmente negli anni sotto la sua guida.

Spesso paragonato a una tempesta oceanica molto potente, Bernstein viaggiò molto per condurre le orchestre più famose al mondo. Compose ed insegnò musica. Nella sua casa, egli e sua moglie, l’actrice cilena Felicia Montealegre, allevarono tre figli. La loro casa attirò i più famosi artisti, musicisti e autori degli Stati Uniti.

I critici dicono che Bernstein abbia scritto la sua musica migliore negli anni giovanili. Scrisse “Symphony Number Two, l’Age of Anxiety”, nel 1949, quando aveva circa trent’anni. Questa sinfonia è particolarmente ammirata dai critici, sostenendo che essa colga l’essenza della musica americana del suo tempo.

Bernstein anche compose diverse sinfonie dimostranti il suo profondo interesse per la religione ebraica. Compose anche altre opere nel corso degli anni per orchestre e gruppi di canto, nonché opere liriche e balletti.

Molti credono che la sua musica migliore possa essere trovata nei musical di Broadway (come “On the Town”, “Wonderful Town” e “Candide”). Alcuni critici musicali insistono sul fatto che “Candide” di Bernstein incarni meglio un’opera musicale.

“West Side Story”, che narra una versione moderna di “Romeo e Giulietta”, la tragedia di William Shakespeare, è forse la più famosa opera musicale di Bernstein. Il suo debutto a Broaday avvenne nel 1957, ed è ancora molto famosa in tutto il mondo.

Per tre anni Bernstein lavorò a “Mass”, che ebbe il suo debutto all’inaugurazione del Kennedy Center. “Mass” narra la vita di un giovane che ha perso la fede in Dio. In “Mass” Bernstein combinò caratterisitche di musica classica, blues, Rock and Roll e musica religiosa tradizionale.

Per tutta la sua vita, Leonard Bernstein si interessò dei problemi sociali assieme alla musica. Sostenne il movimento dei diritti civili di quel periodo e l’opposizione alla guerra del Vietnam. Diresse anche concerti per raccogliere fondi per la lotta contro l’AIDS.

Continuò a comporre e a condurre orchestre fino alla fine della sua vita nel 1990, l’ultima volta a Tanglewood. Due mesi dopo questo concerto, morì nella sua casa di New York. Come George Gershwin, diede al mondo moltissima musica tipicamente americana che sarà sempre famosa.

---

Leonard Bernstein naceva in 1918 e moriva in 1990. Durante le 72 annos de su vita, Bernstein esseva un del plus productive musicos del Statos Unite. Ille esseva un compositor, conductor de orchestras symphonic, pianista, e professor de musica.

Ille componeva serie musica classic tanto como musica popular, a vices combinante los in le mesme obra. Ille esseva le director musical del New York Philharmonic Orchestra pro plus que 10 annos. Como Mozart, ille sovente sonava le piano durante que ille dirigeva le orchestra. Ille appareva in multe programmas de television e scribeva libros pro explicar le natura del musica, specialmente a juvenes.

Bernstein naceva in Lawrence, Massachusetts. Su patre e matre esseva judeos de Russia. Illes se congosceva e se maritava in le Statos Unite. Multo tosto in su vita ille demonstrava talentos musical exceptional. Su patre tamen non voleva que ille deveniva un musico professional proque ille non credeva que Leonard poterea ganiar multo moneta in ille profession.

Bernstein insisteva tamen que ille non esseva interessate in un altere typo de carriera e deveniva un studente de musica al Universitate Harvard e al Instituto de Musica Curtis in Philadelphia, Pennsylvania. Durante le estate, ille studiava a un famose central de musica in Massachusetts appellate Tanglewood, ubi, inter alia, ille studiava le direction de orchestras symphonic con Serge Koussevitsky e Frits Reiner. Plus tarde, Bernstein retornava a Tanglewood pro inseniar le musica quasi omne estate durante su vita.

In 1943 Bernstein deveniva le director assistente del Orchestra Philharmonic de New York. In novembre de ille anno, le director del orchestra, Bruno Walter, deveniva malade e non poteva diriger le orchestra in un concerto importante.

Con multo pauc tempore pro preparar se, Bernstein brillantemente dirigeva le orchestra durante ille concerto. Le proxime die, le “New York Times” publicava un articulo laudante Bernstein in su prime pagina, e desde le die su publication, ille recipeva multe invitationes pro conducer le orchestras le plus famose del Statos Unite.

In 1958, Bernstein deveniva le prime director musical american del New York Philharmonic. Criticos musical diceva que le New York Philharmonic se meliorava multo durante le annos sub su direction.

Sovente comparate a un potentissime tempestate oceanic, Bernstein viagiava multo pro diriger le orchestras le plus famose del mundo. Ille anque componeva e inseniava le musica. In su focar, ille e su marita, le actrice chilean Felicia Montealegre, elevava tres filios. Lor focar attraheva le plus famose artistas, musicos, e autores del Statos Unite.

Le criticos dice que Bernstein scribeva su melior musica in su annos juvene. Ille scribeva “Symphony Number Two, the Age of Anxiety (Symphonia Numero duo, le Etate del Anxietate)”, in 1949 quando ille habeva circa 30 annos. Iste symphonia es admirate specialmente per le criticos, qui dice que illo captura le essentia del musica amercan de su epocha.

Bernstein anque componeva diverse symphonias que demonstra su interesse profunde in su religion judee. Ille anque componeva altere obras trans le annos pro gruppos de cantantes e un orchestra, assi como operas e ballets.

Multes crede que su melior musica se trova in pecias musical componite per le theatros de Broadway (obras como “On the Town”, “Wonderful Town”, e “Candide”). Alicun criticas del musica insiste que “Candide” es le melior obra musical de Bernstein.

“West Side Story”, que narra un version moderne de “Romeo e Julietta”, le pecia theatral de William Shakespeare, es forsan le plus famose obra musical de Bernstein. Illo appareva in Broadway per le prime vice in 1957, e illo totevia es multo famose in omne le partes del mundo.

Pro tres annos, Bernstein travaliava in su obra “Mass” (Missa), que appareva ante le publico pro le prime vice durante le apertura del Kennedy Center. Le historia narra le vita de un homine juvene qui perde su credentia in Deo. In “Mass” Bernstein combinava le characteristas del musica classic, del blues american, del Rock and Roll, e del musica religiose traditional.

Durante omne su vita, Leonard Bernstein se preoccupava con problemas social tanto como su musica. Ille appoiava le movimento pro derectos civil de ille epocha e opponeva le guerra american in Vietnam. Ille anque dirigeva concertos pro colliger moneta pro le lucta contra le SIDA.

Ille continuava a componer e direger orchestras usque le fin de su vita, le ultime vice a Tanglewood in 1990. Duo menses post iste concerto, ille moriva in su focar in New York. Como George Gershwin, ille dava al mundo multe musica quintessentialmente american que sempre essera famose.

No comments: