Saturday, September 26, 2009

Harriet Tubman


(Languages of this post: Italian, Interlingua)


Molti storici dicono che Harriet Tubman nacque nell’anno 1820. Nessuno lo sa veramente. Negli Stati Uniti del XIX secolo, la nascita di uno schiavo non era registrata.

Ciò che realmente sappiamo è che Harriet Tubman fu una delle donne più coraggiose mai nate negli Stati Uniti. Aiutò centinaia di persone nei loro sforzi per uscire dalla schiavitù attraverso la “Underground Railroad” o “ferrovia sotterranea”. Questo era un sistema che aiutava gli schiavi a fuggire da quelli stati del Sud dove la schiavitù era legale.

A causa del suo lavoro per la “ferrovia sotterranea”, Harriet Tubman ricevette il nome di Mosè. Secondo il mito biblico, Mosè era il salvatore del popolo ebraico ridotto in schiavitù in Egitto. Egli liberò il suo popolo e lo condusse verso la Terra Promessa.

Harriet Tubman morì nel 1913. Per tutta la sua vita tentò sempre di migliorare la vita degli afro-americani.

A partire da un’età molto precoce, Harriet sapeva quanto gli schiavi soffrivano. I suoi genitori erano schiavi: erano la proprietà di Edward Brodas, un agricoltore, nello stato americano del Maryland.

I genitori di Harriet cercarono di proteggerla e di proteggere i loro altri dieci figli quanto potevano, ma c’era poco che potessero fare. Gli schiavi americani erano trattati come animali. Potevano essere venduti in qualsiasi momento. Spesso le loro famiglie erano separate.

I figli degli schiavi non potevano avere quello che oggi sarebbe considerata una infanzia normale per un bambino. Quando Harriet aveva tre anni, il signor Brodas la mandava ad altri agricoltori con lettere che egli scriveva loro. Alcuni di questi agricoltori vivevano a quindici chilometri dalla casa del signor Brodas. Harriet era punita se si riposava o giocava durante il viaggio.

Quando Harriet aveva sei anni, la famiglia Brodas la mandò a lavorare per un’altra famiglia che viveva vicino alla loro azienda agricola. Mentre era lì, si ammalò di morbillo. Ma nonostante la sua malattia, fu costretta a mantenere gruppi di trappole per animali poste in un fiume congelato. Fu rimandata a casa, quando divenne gravemente ammalata. Sua madre prese cura di lei con molta attenzione. Harriet sopravvisse e poi rimase a lavorare nella casa della famiglia Brodas.

La famiglia Brodas non le dava da mangiare a sufficienza. Un giorno stava lavorando in cucina e stava guardando un cubetto di zucchero in una ciotola d’argento, quando la signora Brodas la vide. Harriet era terrorizzata e scappò. Fu catturata e picchiata molto duramente. La famiglia Brodas quindi decise che Harriet non sarebbe mai stata un lavoratrice casalinga, e la mandarono a lavorare nei campi.

I genitori di Harriet erano molto tristi. Essi avevano lavorato nei campi, e sapevano che era difficile sopravvivere il lavoro molto duro fatto là dagli schiavi. Ma questo lavoro sembrò di rafforzare il suo corpo ed ella imparò molto dagli altri schiavi. Più tardi queste cose l’avrebbe aiutata a liberare molti altri schiavi.

Harriet imparò molto su Nat Turner, l’organizzatore di una fallita ribellione degli schiavi. Imparò anche a conoscere gli altri schiavi fuggiti dalla schiavitù utilizzando la Underground Railroad.

Invece di essere una ferrovia con treni, la “ferrovia sotterranea” era una serie di luoghi dove schiavi potevano essere nascosti, generalmente in case di persone che si opponevano alla schiavitù. Uno schiavo fuggitivo poteva utilizzare una serie di luoghi consecutivi, fino a quando arrivava ad uno stato in cui la schiavitù era illegale. Mentre Harriet apprendeva questi fatti, divenne sempre più rivoluzionaria.

Un giorno, quando era quindicenne, Harriet era in un negozio locale. Il padrone di uno sclavo, entrando nel negozio, minacciò un giovane ragazzo, suo schiavo. Il ragazzo corse allora verso l’uscita. Harriet si mosse in fronte al ragazzo. Il padrone gettò un oggetto pesantissimo verso di lui, ma colpì Harriet nella testa.

Harriet quasi morì. Alcuni mesi passarono prima che ella potesse lasciare il letto. Fino alla morte, le rimase la cicatrice di questa ferita sulla testa, ed ella spesso sveniva a causa di questa ferita. Mr. Brodas credette che dopo questo incidente Harriet non sarebbe mai stata una buona lavoratrice e decise di venderla.

Harriet inventò un modo per evitare che ciò accadesse. Ogni volta che qualcuno veniva a comprarla, faceva finta di cadere in un sonno profondo. Alla fine il signor Brodas decise che non sarebbe mai stato in grado di venderla e la mandò nuovamente nei campi. Mentre lavorava nei campi, ella pensava a como essere libera. Nel 1844, a circa ventiquattro anni di età, si sposò con un ex-schiavo negro dal nome di John Tubman.

Harriet era ora molto determinata a fuggire. Ma farlo ora sarebbe stato molto pericoloso. Sapeva che se fosse stata catturata, avrebbe potuto essere picchiata a morte facilmente. Ma Harriet fu paziente e aspettò il momento giusto per tentare di scappare.

Improvvisamente, nel 1849, l’opportunità arrivò. Mr. Brodas era morto. I suoi schiavi probabilmente sarebbero stati venduti a produttori di cotone in uno stato più a sud. La sua condizione di schiava in una tale situazione sarebbe stata ancora peggiore.

John Tubman cercò di dissuadere Harriet di scappare. Egli era un uomo libero e non voleva fare un viaggio pericoloso con una donna con l’intenzione di fare qualcosa illegale. Harriet decise che il suo matrimonio con John era finito.

Sentendo che stava per essere venduta immediatamente, trovò il modo di notificare la sua famiglia. Prima a bassa voce e poi a una voce più alta, iniziò a cantare le parole: “Mi dispiace di partire, ma sto andando verso la terra promessa." La famiglia capì quello che Harriet voleva dire.

Harriet corse a casa di una donna bianca che aveva promesso di aiutarla. Questa famiglia era membro della Società degli Amici (o Quaccheri), una religione che odiava la schiavitù. Questa donna le indicò come trovare un’altra casa, dove ella poteva nascondersi.

Harriet passò da una casa all’altra, tutte facenti parte della Underground Railroad. Ogni casa era un po più vicino allo stato della Pennsylvania, dove la schiavitù era illegale. Una volta dovette nascondersi sotto un mucchio di fieno. Un’altra volta dovette camuffarsi, vestendosi da uomo. Ma alla fine raggiunse la Pennsylvania. Al suo arrivo, disse a un amico che si sentiva come se fosse arrivata in Paradiso.

Ma, avendo guadagnato la sua libertà, Harriet non dimenticò le altre centinaia di schiavi del Maryland. Durante i prossimi dieci anni organizzò una “ferrovia sotterranea” ancora più grande. Liberò i genitori, la sorella, i fratelli, e gli altri membri della sua famiglia. Trovò una casa per i suoi genitori a Auburn, nello stato di New York.

Harriet aiutò circa 300 schiavi a fuggire agli stati liberi. Sviluppò molti talenti che aiutarono altri a sfuggire alle persone che cacciavano schiavi cercanti di liberarsi dalla schiavitù. Per un certo periodo di tempo chiunque c’era una taglia di 40,000 dollari sulla sua testa e non importava se ella fosse catturata viva o morta. Le persone che aiutò le diedero il nome di Mosè, come il Mosè della Bibbia.

Durante la guerra civile americana, iniziata nel 1861, sette Stati del Sud tentarono di separarsi dagli Stati Uniti, principalmente a causa della differenza tra questi Stati e gli Stati settentrionali sulla questione della schiavitù. Harriet andò in questi stati ribelli a spiare per il Nord.

Nel 1863 la schiavitù legale finì e Harriet non aveva più bisogno di aiutare gli altri afroamericani fuggenti la schiavitù. Alla fine della guerra Harriet tornò a Auburn e sposò un uomo di nome Nelson Davis.

Sebbene questi anni avrebbero potuto essere più felici per Harriet, ella continuò il suo lavoro. Viaggiò e diede discorsi per raccogliere soldi per migliorare l’istruzione dei giovani afro-americani. Lavorò anche per i diritti delle donne, e cercò di trovare i modi per aiutare gli anziani afro-americani che erano stati schiavi.

Harriet Tubman morì nel 1913 Aveva circa novantatré anni e il suo il lavoro la aveva fatto diventare un eroina americana. Quando morì, il governo federale degli Stati Uniti la onorò con un funerale con gli onori militari. Questa grande eroina Afro-americana ha ora un posto nel pantheon di gente come Martin Luther King, Malcolm X e Rosa Parks.

---

Multe historicos dice que Harriet Tubman nasceva in le anno 1820. Nemo vermente sape. In le Statos Unite in le seculo dece e nove le nascimento de sclavos non se registrava.

Lo que nos vermente sape es que Harriet Tubman esseva un del feminas le plus coragiose nascite in le Statos Unite. Illa adjutava centenares de personas in lor effortios pro escappar del sclavitude per le Underground Railroad (via ferree subteranee). Isto esseva un systema que adjutava nostre sclavos a escappar del statos meridional american a statos ubi le sclavitude esseva illegal.

A causa de su travalio pro le Underground Railroad, on dava le nomine de Moises a Harriet Tubman. Secundo le mytho biblic, Moises esseva le salvator del gente judee subjugate in Egypto. Ille liberava su populo e les conduceva al Terra Promittite.

Harriet Tubman moriva in 1913. Durante omne su vita illa sempre essayava a meliorar le vita de afroamericanos.

Desde un etate multo juvene, Harriet cognosceva como nostre sclavos suffreva. Su patres esseva sclavos. Illes esseva le proprietate de Edward Brodas, un fermero in le stato american Maryland.

Le patres de Harriet essayava a proteger la e lor dece altere filios tanto como illes poteva, ma il habeva pauco que illes poteva facer. Sclavos american esseva tractate como animales. On pote vender les a ulle tempore. Sovente on separava lor familias.

Le filios del sclavos non poteva haber lo que hodie esserea le vita normal de un infante. Quando Harriet habeva tres annos, le senior Brodas la mandava a portar a altere fermeros litteras que ille habeva scribite a illes. Alicunes ex iste fermeros viveva dece e cinque kilometros del casa del senior Brodas. Ille puniva Harriet si illa pausava in su viages pro relaxar se o jocar.

Quando Harriet habeva sex annos, le familia Brodas la inviava a travaliar pro un altere familia qui viveva presso lor ferma. Durante que illa se trovava illac, Harriet esseva infectate con le rubeola. Ma in despecto de su maladia, illa esseva obligate a mantener gruppos de trappas pro animales in un fluvio gelate. On la inviava a su casa quando illa deveniva periculosemente malade. Le matre de Harriet la custodiava multo attentemente. Illa superviveva. Illa tunc esseva obligate a travaliar in le casa del familia Brodas.

Le familia Brodas nunquam dava a illa assatis pro mangiar. Un die illa travaliava in le cocina. Illa reguardava un pecia de sucro in un sucrero argentee quando le seniora Brodas la videva. Harriet deveniva espaventate e curreva via. On la capturava e batteva multo severemente. Le familia Brodas tunc decideva que Harriet nunquam haberea successo como travaliator in le casa, e illes la mandava al campos agricultural.

La patres de Harriet esseva multo triste. Illes travaliava in le campos, e illes sapeva que il esseva difficile superviver le travalio durissime que le sclavos in le campos esseva obligate a facer. Ma iste travalio fortificava le corpore de Harriet, e illa apprendeva multe cosas del sclavos. Plus tarde iste cosas la adjuvarea a liberar multe altere sclavos.

Harriet apprendeva multo sur Nat Turner, qui organisava un rebellion fallite de sclavos. Illa anque apprendeva de altere sclavos qui se habeva escappate del sclavitude usante le Underground Railroad.

In vice de esser un via ferrea de trainos, le Underground Railroad esseva un serie de locos ubi le sclavos poteva celar se, generalmente casas de gente qui opponeva le sclavitude. Un sclavo fugiente poteva usar un serie progressive de iste locos usque ille o illa arrivava a un stato ubi le sclavitude esseva illegal. Durante que Harriet apprendeva iste information, illa deveniva de plus in plus revolutionari.

Un die al etate de dece e cinque annos Harriet esseva in un magazin local. Le proprietario de un sclavo, durante que ille entrava in iste magazin, menaciava un puero juvene qui esseva su sclavo. Le puero tunc curreva verso le porta del magazin. Harriet tunc moveva al fronte del puero. Le proprietorio del sclavo tunc jectava un objecto multo pesante verso ille, ma illo colpava Harriet in le capite.

Harriet quasi moriva. Un periodo de menses passava ante que illa poteva levantar se de su lecto. Usque su morte, illa portava le cicatrice de iste vulnere in su capite, e illa sovente suffreva syncopes a causa de iste vulnere. Le senior Brodas credeva que post iste incidente Harriet nunquam esserea un bon travaliator, e ille decideva a vender la.

Harriet disveloppava un maniera de prevenir isto. In cata occasion quando alicuno veniva a comprar la, illa pretendeva cader in un somno profunde. Eventualmente le senior Brodas decideva que ille nunquam poterea vender Harriet, e ille la inviava un altere vice al campos agricultural. Illa planificava su liberation eventual durante que illa travaliava in iste campos. In 1844, al etate plus o minus de 24 annos, illa maritava un afroamericano libere con le nomine John Tubman.

Harriet nunc esseva multo determinate a escappar. Facer isto esserea multo periculose. Si illa esseva capturate, illa sapeva que illa facilemente poteva esser battite usque le morte. Ma Harriet habeva patientia e sperava le proprie momento pro facer su tentativa.

Subitemente, in 1849, veniva su opportunitate. Le senior Brodas habeva morite. Su sclavos probabilemente esserea vendite a agricultores de coton in un stato plus al sud. Su conditiones como sclava in un tal situation esserea etiam pejor.

John Tubman essayava a discoragiar Harriet in su planos pro escappar. Ille esseva un homine liberate, e ille non voleva facer un viage periculose con un femina qui faceva alique illegal. Harriet decideva que su maritage con John debeva terminar se.

Al audir que on iva a vender la immediatemente, Harriet sapeva que illa debeva notificar su familia. Primo dulcemente e postea plus fortemente illa comenciava a cantar le parolas “Io regretta abandonar vos, ma io va al terra promittite”. Su familia comprendeva su desiros.

Harriet curreva al casa de un femina de pelle blanc qui habeva promittite a adjuvar la. Iste femina esseva un membro del Societate de Amicos (Quakers), un religion que odiava le sclavitude. Iste femina narrava como illa poteva trovar un altere casa ubi illa poterea celar se.

Harriet vadeva de casa a casa que formava parte del Underground Railroad. Cata casa esseva un pauco plus proxime al stato de Pennsylvania, ubi le sclavitude esseva illegal. Un vice illa debeva celar se sub un cumulo de feno. Un altere vice illa debeva portar le vestimentos de un homine pro disguisar se. Ma finalmente illa arrivava a Pennsylvania. Al arrivar illac, illa diceva a un amico que illa se sentiva como si illa se trovava in le paradiso.

Ma in su libertate, illa non oblidava le centenares de altere sclavos in Maryland. Durante le proxime dece annos, illa organisava un Underground Railroad etiam plus grande. Illa liberava su patres, su soror, su fratres, e altere membros de su familia. Illa trovava un focar pro su patres in Auburn, New York.

Harriet adjuvava unes 300 sclavos a escappar a statos libere. Illa disveloppava multe talentos que adjuvava a alteres a escappar de chassatores de sclavos qui habeva essayate a liberar se del sclavitude. Durante un certe periodo de tempore, ulle persona qui poteva trovar Harriet esseva promittite $40.000 si ille poteva capturar la con o sin vita. Le personas qui illa adjuvava dava a illa le nomine Moises como le Moises del Biblia.

Durante nostre guerra civil, que comenciava in 1861, septe statos meridional decideva separar se del Statos Unite, principalmente a causa del differentia inter iste statos e le statos del nord sur le problema del sclavitude. Harriet vadeva al territorio de iste statos rebelle pro spiar pro le Nord.

In 1863 le sclavitude legal terminava, e il nunc non esseva necesse que Harriet adjuvava altere afroamericanos a escappar del sclavitude, e al fin del guerra, Harriet retornava a Auburn, New York. Illa se maritava con un homine con le nomine Nelson Davis.

Ben que iste annos poteva esser tranquille pro Harriet, illa continuava su travalios. Illa viagiava e faceva discursos pro colliger moneta pro meliorar le education de juvene afroamericanos. Illa anque travaliava pro derectos feminin. E illa essayava a trovar manieras pro adjuvar vetule afroamericanos qui habeva essite sclavos.

Harriet Tubman moriva in 1913. Illa habeva circa 93 annos, e a causa de su travalios anterior, illa habeva devenite un heroe american. Quando illa moriva le governamento federal del Statos Unite preparava pro illa funerales con honores militar pro iste heroe afroamerican qui se trova in le pantheon de personas como Martin Luther King, Malcolm X, e Rosa Parks.

No comments: